Szkoła Podstawowa w Dzierzgówku

99-418 Bełchów Dzierzgówek 15 Tel: (46) 838-67-79 e-mail: spdzierzgowek@o2.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 93034
  • Do końca roku: 30 dni
  • Do wakacji: 206 dni

Kontakt

99-418 Bełchów

Dzierzgówek 15

Tel: (46) 838 67 79

e-mail: spdzierzgowek@o2.pl

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Psycholog szkolny

Psycholog szkolny

21 listopada Światowy Dzień Życzliwości – dzień pozdrowień i dobrych uczynków.

 

Tego dnia warto uwierzyć, że w każdym z nas drzemią niewyczerpane pokłady dobra !

 

Bycie miłym, okazywanie dobra, rozbudzanie u siebie życzliwości wobec innych ma moc uszczęśliwiania- nie tylko obdarowanego życzliwością, ale przede wszystkim tego, który ją okazuje.

 

Co możesz zrobić ??

 

➔   obecność – możemy po prostu być przy drugiej osobie, to też jest forma życzliwości (możesz zaproponować bliskiej osobie, że coś razem porobicie)

 

➔   słowo – życzliwość okazywana może być za pomocą dobrego słowa, powiedzenia czegoś miłego drugiej osobie

 

* możesz powiedzieć komuś że ładnie wygląda

* możesz podziękować np. mamie za to, że jest przy tobie, kiedy potrzebujesz pomocy

* możesz powiedzieć komuś, że go lubisz czy kochasz

* możesz zaproponować rozmowę komuś kto tego potrzebujesz

 

 

➔    gest – życzliwość możemy pokazywać za pomocą czynów i działań

 

* możesz pomóc koleżance/koledze w nauce

* możesz przekazać nieobecnej na zajęciach osobie lekcje

* pomóc w domu i wynieść śmieci lub posprzątać swój pokój

* możesz pobawić się z młodszym rodzeństwem

 

Możliwości są nieograniczone !!

 

 

A Ty co dobrego zrobisz ??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stres - współcześnie jesteśmy na niego narażeni bezustannie. Czasem stres bywa mobilizujący, ale częściej - zwłaszcza gdy stan napięcia utrzymuje się długo, działa on niekorzystnie na nasze zdrowie. Skutki przewlekłego stresu to  m. in. osłabienie układu odpornościowego, pojawienie się chorób autoimmunologicznych.

 

Jak radzić sobie ze stresem:

  1. Poznaj swój organizm. Przyjrzyj się reakcjom własnego organizmu w sytuacjach stresujących. Zwróć uwagę na oddech, bicie serca, drżenie rąk. Postaraj się nazwać emocje, które temu towarzyszą.
  2. Skoncentruj się na oddechu. Wypróbuj metodę4-7-8 czyli przez 4 sekundy nabieraj powietrze, zatrzymaj je w płucach na 7 sekund i spokojnie wypuść powietrze przez 8 sekund.
  3. Odłóż telefon, laptop, wyłącz TV. Porzuć na godzinę sprzęty elektroniczne i zajmij się czynnościami wyciszającymi np. czytaniem, ćwiczeniami fizycznymi.
  4. Zatroszcz się o siebie. Zastanów się co było powodem Twojego stresu. Dojście do sedna sprawy pozwoli na kontrolę stresu. Podejdź do siebie ze zrozumieniem.
  5. Skorzystaj z pomocy. Porozmawiaj z bliską Ci osobą. Zgłoś się do psychologa szkolnego.
  6. Dbaj o dobry sen. Zadbaj o regularny rytm dobowy (7-8h snu). Odłóż telefon, laptopa itp. na godzinę przed zaśnięciem.
  7. Jedz zdrowo. Spożywaj produkty bogate w witaminy i mikroelementy. Spróbuj zrezygnować z fast fodów, słodkich napoi itp.